El passat dos de febrer de 2010 es va assolir un rècord històric a la casa de subhastes Sotheby's. Un comprador va pagar 104,3 milions de dòlars, una xifra mai vista, per l'adquisició de l'obra L'homme qui marche I de l'escultor i pintor suís Alberto Giacometti. Alberto Giacometti es considerat un dels escultors surrealistes més importants de l'època.
El propietari de l'obra era el Commerzbank AG, el segon banc més important d'Alemanya, després del Deutsche Bank. En canvi, com passa en aquests casos, el comprador va fer l'oferta, des de l'anonimat, via telefònica. Una oferta que va multiplicar per sis el preu de sortida.
Pot provocar una mica de repugnància que en plena crisi econòmica hi hagi gent que es gasti aquestes xifres astronòmiques en obres d'art mentre hi ha gent que no arriba a final de mes.
El preu pagat per L'home que camina I supera per poc l'obra Garçon à la pipe de Pablo Picasso venuda el 2004 a Nova York per 104,1 milions de dòlars. Aquesta obra, pintada a París el 1905, s'inscriu en l'època rosa de l'artista, caracteritzada pels tons rosats, ataronjats i terrosos.
El tercer lloc, pel que fa en aquest ranking de les obres d'art més cares de la història l'ocupa Dora Maar amb gat també de Picasso. Obra cubista que el 2006, també a Nova York, es va subhastar per 95,2 milions de dòlars.
Pot provocar una mica de repugnància que en plena crisi econòmica hi hagi gent que es gasti aquestes xifres astronòmiques en obres d'art mentre hi ha gent que no arriba a final de mes.
El preu pagat per L'home que camina I supera per poc l'obra Garçon à la pipe de Pablo Picasso venuda el 2004 a Nova York per 104,1 milions de dòlars. Aquesta obra, pintada a París el 1905, s'inscriu en l'època rosa de l'artista, caracteritzada pels tons rosats, ataronjats i terrosos.
El tercer lloc, pel que fa en aquest ranking de les obres d'art més cares de la història l'ocupa Dora Maar amb gat també de Picasso. Obra cubista que el 2006, també a Nova York, es va subhastar per 95,2 milions de dòlars.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada